Monday, June 8, 2009

.: YANG MENGHARAP DAN DIHARAP :.


LAPOR DIRI KE JPA/SPA????
Baru je aku hantar pos ekspress borang application aku tadi. Untuk jawatan kerajaan.
Tapi adakah pasti, aku akan berjaya menjawat jawatan yg aku pilih dalam masa yang singkat??? persoalan yang sering memeningkan hotak aku. adeh yay.. sama2 kita tgk ape yg aku harapkan setakat ini.. huhu..

yang diHARAP...




yeah... ni dia.. Leftenan Maritim APMM. aku sgt berminat. Aku letak first choice aku tuh. harap sgt ley g laut. hmm..tapi hope naseb menyebalahi aku kali ni. tambahan aku mmg dari bidang maritim dan sains marin. mmg aku la org yang APMM nak sebenarnya.tapi rezeki Allah yang kasik.. doa jela. Amin..

yang diHarap II....



hmmph.. yang xtau la..kene pegi 2x interview jika di shortlistkan. dan merupakan kontrak setaun. aku dah cuba guna cable. iaitu kabel kecik je. suh senior aku yg bekerja disiti rekomenkan dan anta CV aku melalui dia. tp petronas dow.. susah.. penah gagal sekali dulu inteview Petronas UTP. hak hak..papehal, hope sangkut la. Petrosains kat Langkawai, jadi sains facilitator atau outreach executive. hmmm..

yang DIHArap III...



Muahaha.. bekas employer aku mase Internship dulu.. tapi aku xwat pape impak besar pon selama kat cni. yela, jbtn kerajaan, nak rekomen ape, sbb pengambilan still melalui iklan gk. n susah r nak dapat sbb aku pon lari sket dari bidang LKIM ni. tapi ada je ramai senior keje kat LKIm. hmm. dah lama aku post. bulan 2 lagi, dalam masa 6 bulan kalo xda panggilan, kre out la. abeh cite.

yang diHarap IV...



ha..ni Khazanah negara. company pe nth. penah call aku mase pas abih Final Exam. maybe jumpa CV aku kat JObstreet gamaknye. Dia call dan tanya dah abeh belajar dan ada result akhir lom,aku ckp xda. xsempat aku tanya lebih lanjut, dia trus ckp" xpela, i will call u back afta u dapat result akhir" sampai arini xda. hehe. xdala tuh.. jgn nk mengharap sgt. keke...

astalavistaaa...

4 comments:

  1. lapor diri kt jpa. pe ssh... bnda yg sng xyah nk pening2.. =)

    ReplyDelete
  2. bukan camtuh.. nak tunggu result tu yg bagi pening. hoho.. anyway thanks komen.

    ReplyDelete
  3. tahniah2..haha..tak sangka aku,....

    ReplyDelete
  4. owh.. haha. pe yg kau xsangka piz??

    ReplyDelete